Четвер
25.04.2024
06:47
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
НЗ Ватутіного
  • Ватутінська ЗОШ №5
  • Ватутінська ЗОШ №2
  • ДНЗ №7"Сонечко"
  • Ватутінська ЗОШ №6
  • Погода
    Ватутінська міська станція юних техніків
    З А К О Н   У К Р А Ї Н И

    Про позашкільну освіту

    ( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2000, N 46, ст.393 )

    Цей Закон  відповідно  до  Конституції України ( 254к/96-ВР )
    визначає  державну  політику  у  сфері  позашкільної  освіти,   її
    правові,  соціально-економічні,  а також організаційні, освітні та
    виховні засади.

    Розділ I
    ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

    Стаття 1. Визначення термінів

    Для цілей цього Закону вживаються такі терміни:

         система  позашкільної освіти - освітня підсистема, що включає 
    державні, комунальні, приватні позашкільні навчальні заклади; інші 
    навчальні  заклади  як центри позашкільної освіти у позаурочний та 
    позанавчальний  час  (загальноосвітні  навчальні заклади незалежно 
    від  підпорядкування,  типів  і форм власності, в тому числі школи 
    соціальної реабілітації, міжшкільні навчально-виробничі комбінати, 
    професійно-технічні   та   вищі   навчальні  заклади  I-II  рівнів 
    акредитації);    гуртки,    секції,    клуби,   культурно-освітні, 
    спортивно-оздоровчі,    науково-пошукові    об'єднання   на   базі 
    загальноосвітніх    навчальних    закладів,   навчально-виробничих 
    комбінатів, професійно-технічних та вищих навчальних закладів I-II 
    рівнів  акредитації;  клуби  та  об'єднання  за  місцем проживання 
    незалежно   від   підпорядкування,   типів   і   форм   власності; 
    культурно-освітні,   фізкультурно-оздоровчі,   спортивні  та  інші 
    навчальні  заклади,  установи;  фонди,  асоціації, діяльність яких 
    пов'язана   із  функціонуванням  позашкільної  освіти;  відповідні 
    органи   управління   позашкільною   освітою  і  науково-методичні 
    установи; 
      позашкільна освіта - сукупність знань,  умінь та навичок,  що 
    отримують  вихованці,  учні  і  слухачі  в позашкільних навчальних 
    закладах у час,  вільний від навчання в загальноосвітніх та  інших 
    навчальних закладах; 
     позашкільний навчальний    заклад    -    складова    системи 
    позашкільної освіти,  яка надає знання, формуючи вміння та навички 
    за   інтересами,   забезпечує   потреби   особистості   у  творчій 
    самореалізації та інтелектуальний,  духовний і фізичний  розвиток, 
    підготовку  до  активної  професійної  та  громадської діяльності, 
    створює умови для соціального захисту та  організації  змістовного 
    дозвілля  відповідно  до здібностей,  обдарувань та стану здоров'я 
    вихованців, учнів і слухачів; 
     філії позашкільного   навчального   закладу   -    структурно 
    відокремлені  підрозділи  позашкільного  навчального  закладу,  що 
    знаходяться  поза  межами  розташування  основного   позашкільного 
    навчального  закладу  і  виконують  таку ж освітню діяльність,  як 
    основний позашкільний навчальний заклад в цілому або  за  окремими 
    її напрямами; 
      педагогічне навантаження       педагогічних       працівників 
    позашкільних навчальних закладів - час, призначений для здійснення 
    навчально-виховного     процесу     педагогічними     працівниками 
    позашкільного навчального закладу; 
    освітня діяльність позашкільного навчального закладу - процес 
    надання  знань,  формування  вмінь  і  навичок  з  різних напрямів 
    позашкільної   освіти,   розвитку   інтелектуальних   і    творчих 
    здібностей,  фізичних  якостей  відповідно  до задатків та запитів 
    особи; 
     вихованці -  особи,  які  відвідують  гуртки,  клуби,  творчі 
    об'єднання,    секції   позашкільного   навчального   закладу   за 
    інтересами,  здібностями  та  нахилами,   отримують   допрофесійну 
    підготовку; 
     учні - особи,  які відвідують класи та інші творчі об'єднання 
    позашкільного навчального закладу, навчально-виховна робота в яких 
    організована у формі класно-урочної або іншої системи; 
    слухачі -  особи,  які  проводять  дослідницьку,  пошукову та 
    експериментальну  роботу  з   різних   проблем   науки,   техніки, 
    мистецтва. 

    Стаття 2. Законодавство України про позашкільну освіту

         Законодавство України  про  позашкільну  освіту  базується на 
    Конституції України і складається із Закону України  "Про  освіту" 
    ( 1060-12 ), цього Закону, міжнародних договорів України, згода на 
    обов'язковість  яких  надана  Верховною   Радою   України,   інших 
    нормативно-правових актів. 

    Стаття 3. Завдання Закону України "Про позашкільну освіту"

         Завданнями цього Закону є: 
     забезпечення прав громадян на здобуття позашкільної освіти; 
     визначення основних    засад    державної    політики    щодо 
    позашкільної освіти; 
     створення нормативно-правової бази  для  подальшого  розвитку 
    позашкільної освіти; 
     встановлення правових     засад    діяльності    позашкільних 
    навчальних закладів; 
      визначення основних     напрямів,     змісту      і      форм 
    навчально-виховного процесу в позашкільних навчальних закладах; 
     визначення прав  та  обов'язків учасників навчально-виховного 
    процесу,  встановлення відповідальності за порушення законодавства 
    про позашкільну освіту; 
     створення умов   для   благодійної   діяльності  юридичних  і 
    фізичних осіб з метою розвитку позашкільної освіти; 
      регулювання відносин   між   органами   державної   влади   і 
    навчальними закладами, установами та організаціями, які визначають 
    зміст,  форми і методи позашкільної  освіти  вихованців,  учнів  і 
    слухачів; 
      створення умов    для    соціального   захисту   педагогічних 
    працівників,  вихованців, учнів і слухачів позашкільних навчальних 
    закладів. 

    Стаття 4. Позашкільна освіта

         Позашкільна освіта  є  складовою системи безперервної освіти, 
    визначеної Конституцією України, Законом України "Про освіту", цим 
    Законом,   і  спрямована  на  розвиток  здібностей  та  обдарувань 
    вихованців,  учнів і слухачів,  задоволення їх інтересів, духовних 
    запитів і потреб у професійному визначенні. 

    Стаття 5. Структура позашкільної освіти

         Структуру позашкільної освіти становлять: 
      позашкільні навчальні заклади; 
     інші навчальні   заклади  як  центри  позашкільної  освіти  у 
    позаурочний  та  позанавчальний  час,  до  числа  яких   належать: 
    загальноосвітні  навчальні  заклади незалежно від підпорядкування, 
    типів  і  форм  власності,   в   тому   числі   школи   соціальної 
    реабілітації,     міжшкільні     навчально-виробничі    комбінати, 
    професійно-технічні   та   вищі   навчальні  заклади  I-II  рівнів 
    акредитації; 
      гуртки, секції,           клуби,           культурно-освітні, 
    спортивно-оздоровчі,   науково-пошукові   об'єднання    на    базі 
    загальноосвітніх       навчальних       закладів,      міжшкільних 
    навчально-виробничих  комбінатів,  професійно-технічних  та  вищих 
    навчальних закладів I-II рівнів акредитації; 
     клуби та   об'єднання  за  місцем  проживання  незалежно  від 
    підпорядкування, типів і форм власності; 
    культурно-освітні, фізкультурно-оздоровчі,  спортивні та інші 
    навчальні заклади, установи; 
    фонди, асоціації,     діяльність     яких     пов'язана    із 
    функціонуванням позашкільної освіти. 

    Стаття 6. Здобуття позашкільної освіти

         1. Вихованці,  учні  і  слухачі  мають  право   на   здобуття 
    позашкільної  освіти  відповідно  до  їх  здібностей,  обдарувань, 
    уподобань та інтересів. 

         2. Позашкільна освіта здобувається громадянами у  позаурочний 
    та  позанавчальний час у позашкільних навчальних закладах та інших 
    навчальних закладах як центрах позашкільної освіти  незалежно  від 
    підпорядкування,  типів  і  форм власності,  в тому числі в школах 
    соціальної    реабілітації,    міжшкільних    навчально-виробничих 
    комбінатах, професійно-технічних   та  вищих  навчальних  закладах 
    I-II рівнів акредитації. 

         Здобуття позашкільної   освіти   грунтується   на    принципі 
    добровільності вибору типів закладів та видів діяльності,  а також 
    здійснюється  за  участю  батьків  або  осіб,  які  їх  замінюють, 
    трудових колективів, громадських організацій, товариств, фондів. 

         3. Іноземці  та  особи  без  громадянства,  які перебувають в 
    Україні на законних підставах,  здобувають  позашкільну  освіту  у 
    порядку, встановленому для громадян України. 

    Стаття 7. Мова навчання і виховання у позашкільній освіті

         Мова  навчання і виховання у позашкільній освіті визначається 
    статтею  20  Закону України "Про засади державної мовної політики" 
    ( 5029-17 ).
    {   Стаття  7  в  редакції  Закону  N  5029-VI  (  5029-17  )  від 
    03.07.2012 } 

    Стаття 8. Основні завдання позашкільної освіти

         Основними завданнями позашкільної освіти є: 

         виховання громадянина України; 

         вільний розвиток     особистості     та     формування     її 
    соціально-громадського досвіду; 

         виховання у   вихованців,   учнів   і   слухачів   поваги  до 
    Конституції України,  прав і свобод людини та громадянина, почуття 
    власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії; 

         виховання у вихованців,  учнів і слухачів патріотизму, любові 
    до України,  поваги до народних  звичаїв,  традицій,  національних 
    цінностей Українського народу, а також інших націй і народів; 

         виховання у   вихованців,   учнів   і   слухачів  шанобливого 
    ставлення до родини та людей похилого віку; 

         створення умов для творчого,  інтелектуального,  духовного  і 
    фізичного розвитку вихованців, учнів і слухачів; 

         формування   у  вихованців,  учнів  і  слухачів  свідомого  й 
    відповідального   ставлення   до  власного  здоров'я  та  здоров'я 
    оточуючих, навичок безпечної поведінки; 

         задоволення освітньо-культурних  потреб  вихованців,  учнів і 
    слухачів,  які  не  забезпечуються  іншими  складовими   структури 
    освіти; 

         задоволення потреб    вихованців,    учнів   і   слухачів   у 
    професійному самовизначенні і творчій самореалізації; 

         пошук, розвиток   та   підтримка   здібних,   обдарованих   і 
    талановитих вихованців, учнів і слухачів; 

         вдосконалення фізичного    розвитку   вихованців,   учнів   і 
    слухачів,  підготовка  спортивного  резерву  для  збірних   команд 
    України з різних видів спорту; 

         організація дозвілля вихованців, учнів і слухачів, пошук його 
    нових форм; профілактика бездоглядності, правопорушень; 

         виховання в учасників навчально-виховного  процесу  свідомого 
    ставлення до власної безпеки та безпеки оточуючих; 

         формування здорового   способу   життя  вихованців,  учнів  і 
    слухачів; 

         здійснення інформаційно-методичної  та  організаційно-масової 
    роботи. 

    Стаття 9. Основні засади державної політики у сфері
                   позашкільної освіти 

         1. Державна політика у сфері позашкільної освіти здійснюється 
    на принципах: 

         доступності позашкільної  освіти громадянам України незалежно 
    від  раси,  кольору  шкіри,  політичних,   релігійних   та   інших 
    переконань,  статі, етнічного та соціального походження, майнового 
    стану, місця проживання, мовних або інших ознак; 

         фінансування державних та комунальних позашкільних навчальних 
    закладів відповідно до їх структури; 

         добровільності вибору типів позашкільних навчальних закладів, 
    форм позашкільного навчання і видів діяльності; 

         науковості, світського характеру освіти; 

         правового і соціального захисту вихованців,  учнів і слухачів 
    в їх прагненні до вільного, різнобічного розвитку особистості. 

         2. Державна  політика  у сфері позашкільної освіти спрямована 
    на: 

         створення умов для здобуття вихованцями,  учнями і  слухачами 
    позашкільної освіти; 

         збереження та   розвиток   мережі  державних  та  комунальних 
    позашкільних навчальних закладів без  права  їх  перепрофілювання, 
    перепідпорядкування,   злиття,   закриття,   передачі   приміщень, 
    обладнання, техніки в оренду; 

         координацію зусиль   органів   виконавчої   влади,    органів 
    місцевого   самоврядування,   підприємств,  установ,  організацій, 
    об'єднань громадян та сім'ї на  подальше  становлення  і  розвиток 
    позашкільної освіти.