Понеділок
11.12.2017
06:55
Календар
«  Грудень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
НЗ Ватутіного
  • Ватутінська ЗОШ №5
  • Ватутінська ЗОШ №2
  • ДНЗ №7"Сонечко"
  • Ватутінська ЗОШ №6
  • Погода
    Ватутінська міська станція юних техніків

    Перспективний план розвитку Ватутінської СЮТ

    на 2011 - 2015 рр.


    Вступ

         У  2005-2010 роки навчально-виховна діяльність Ватутінської міської станції юних техніків була спрямована на реалізацію законів України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», державних національних програм, матеріалів Міністерства освіти, обласного управління освіти, Ватутінської міської ради, відділу освіти та Статуту Ватутінської міської станції юних техніків.

          Проблема, над якою працював педагогічний колектив: "Розвиток індивідуальних здібностей

    вихованців, як складової реалізації їх професійного самовизначення". Головна увага приділялася формуванню особистості дитини, розвитку її здібностей і обдарувань, забезпеченню результативності та якості навчально-виховного процесу, можливостей дитині  активізувати, узагальнити свою діяльність, вихованню свідомого ставлення до здоров’я як найголовнішої соціальної цінності, підготовки до вибору майбутньої професії, підготовки до самостійного життя.

           В 2005 -  2010 роках Ватутінська міська станція техніків працювала над вирішенням таких завдань:

    -          виховання громадянина України;

    -    виховання у вихованців, учнів поваги до Конституції України, прав і свобод людини та громадянина , почуття  власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії;

    -          створення умов для творчого, інтелектуального, духовного і фізичного роз­витку  вихованців;

    -     пошук, розвиток та підтримка здібних, обдарованих і талановитих вихован­ців, учнів;

    -     організація дозвілля вихованців, учнів, пошук його нових форм;

    -     профілактика бездоглядності, правопорушень;

    -     формування здорового способу життя вихованців,  учнів;

    -     здійснення інформаційно-методичної та організаційно масової роботи.

     Виконуючи поставлені завдання на станції юних  техніків  було  організовано навчально-виховний процес. Навчальні роки розпочинались з 1 вересня. Комплектування гуртків,  груп здійснювалося з 1 до 15 вересня.

    В канікулярні та святкові дні СЮТ працювала за окремими планами. 

    Планування роботи здійснювалось на основі програм науково - технічних гуртків виданих Київським педагогічним університетом ім. М.П. Драгоманова  та рекомендованих до використання Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України.  Програми гуртків були виконані.

    З метою контролю за роботою закладу та  графіком внутрішньо – шкільного контролю СЮТ в 2005-2010 роках здійснювався кон­троль за напрямками:  початкового технічного моделювання, масової та інструктивно-методичної роботи, спортивно-технічного, науково-технічного, художньо – естетичного та інших напрямків (туристсько - краєзнавчого).

         Адміністрацією станції юних техніків проводилось тематичне вивчення: самоосвіта, ведення доку­ментації, дотримання режиму роботи,  дотримання охорони праці та санітар­но-гігієнічного режиму.  

    Наповненість груп відповідала нормам. Найбільша масовість відвідування гур­тків: комп’ютерного моделювання та графіки , судномоделювання, бісероплетіння (керівники гуртків Люшняк А.В. , Мензюк С.А. , Гончаренко Л.О. , Поліщук І.С., ).

    Керівники гуртків брали участь в обласних семінарах, з метою підвищення пе­дагогічного та професійного рівня; пройшли курси підвищення кваліфікації у Черкаському інституті післядипломної освіти.

    У  період з 2005 по 2010 роки на   педагогічних радах  розглядались  такі питання:

          -     Вибори секретаря педагогічної ради.

    -        Підсумки роботи  та завдання педагогічного колективу Ватутінської міської станції юних техніків та прийняття плану роботи на  рік. 

    -        Охорона праці.

    -        Планування та організація роботи керівника гуртка.

    -        Про роботу педагогічного колективу над проблемою: "Використання оптимальних форм і методів роботи для забезпечення результативності навчання і виховання в умовах реформування позашкільної освіти".

    -        Ігрова ситуація на занятті – як засіб заохочування дітей в гуртки.

    -        Робота з дітьми схильними до правопорушень.

    -        Про формування загально-трудових та професійних умінь та навичок вихованців в гуртках технічної творчості.

    -        Про дотримання санітарно-гігієнічних вимог при організації навчально -  виховного процесу.

    -        Про роботу керівника гуртка по створенню оптимального психологічного мікроклімату під час заняття.

    -        Розвиток творчої особистості на заняттях гуртка судномоделювання.

    -        Формування навиків самостійної роботи під час навчально-виховного процесу.

    -        Попередження правопорушень та бездоглядності серед неповнолітніх.

    -        Методична робота.

    -        Обдаровані діти – особливості самовиховання.


    Науково - методична проблема

         Сучасна освіта України має соціальне замовлення від держави – виростити людину здорову, ерудовану і самостійну, таку, яка була б здатна до осмисленого, сприйняття існуючих життєвих процесів у суспільстві і могла б знайти своє місце у лабіринтах сьогодення.

        Виховання вільної і відповідальної особистості вимагає пошук нових освітніх ідей і технологій, які враховують складний внутрішній світ кожної  дитини і відповідають потребам її розвитку. В наш час повноцінне виховання можливе лише в тому випадку, коли навчально-виховний заклад служитиме лабораторією для відкриття унікального «Я» кожної дитини.

       Виходячи саме з цієї позиції, педагогічний колектив Ватутінської міської  станції юних техніків у 2011-2015 роках обрав для дослідження науково-педагогічну проблему:    «Використання оптимальних форм і методів роботи, для забезпечення результативності навчання і виховання в науково-технічній творчості вихованців».

     

    Реалізація проблеми через основні завдання за роками

    (поетапно)

    Отже, нами були розроблені концептуальні засади проблеми, які передбачають поетапне вирішення станцією юних техніків  наступних завдань:

    -        виховання громадянина України, поваги до прав і свобод людини, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії;

    -        виховання у вихованців патріотизму, любові до України, поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей українського народу, а також інших націй і народів;

    -        створення умов для творчого, інтелектуального, духовного і фізичного розвитку школярів;

    -        формування у гуртківців свідомого і відповідального ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточуючих, навичок безпечної поведінки;

    -        задоволення потреб вихованців у професійному самовизначенні і творчій самореалізації;

    -        пошук, розвиток та підтримка здібних, обдарованих і талановитих вихованців;

    -        організація дозвілля вихованців, пошук його нових форм; профілактика бездоглядності, правопорушень;

    -        формування здорового способу життя вихованців;

    -        здійснення інформаційно-методичної та організаційно-масової роботи.

         На кожному з чотирьох  етапів реалізації обласної цільової програми визначено пріоритетні напрямки роботи, а саме:

     

                      І етап

                     Підготовчий (2011 рік).

    Основні завдання: психологічне, організаційне, науково-методичне і матеріально-технічне забезпечення умов переходу роботи над науково-методичною проблемою колективу закладу.

                     ІІ етап

                     Опанування науково-теоретичних основ і технологій розвитку, для результативності навчання і виховання в науково-технічній творчості вихованців  (2012 рік).

    Основні завдання: мотивація, стимулювання, науково-методична підготовка та прогнозування процесу опанування нової проблеми навчання та виховання.

                     ІІІ етап

                     Використання оптимальних форм і методів роботи, для забезпечення результативності навчання і виховання в науково-технічній творчості вихованців (2013-2014 роки).

    Основні завдання: спрямовання організації досвіду з використання оптимальних форм і методів роботи, для забезпечення результативності навчання і виховання.

                     ІV етап

                     Аналіз результатів в використанні оптимальних форм і методів роботи, для забезпечення результативності навчання і виховання в науково-технічній творчості вихованців (2015 рік).

    Основні завдання: обробка даних, отриманих в результаті використання оптимальних форм і методів роботи, узагальнення найбільш вдалого досвіду роботи педагогів, їх моральне та матеріальне стимулювання, висвітлення результатів досвіду в засобах масової інформації.

      

    Учнівський контингент  - перспектива розвитку 

    2010-2011

     

    2011-2012

    2012-2013

    2013-2014

    2014-2015

    21 група

     

    23 групи

    23 групи

    24 групи

    24 групи

    305 вихованців

     

    310 вихованців

    315 вихованців

    325 вихованців

    340

    вихованців

      

    Вдосконалення навчально-виховного процесу

    2010-2011

    2011-2012

    2012-2013

    2013-2014

    2014-2015

    Вивчення та перейняття досвіду роботи передовиків позашкільної освіти

     

    Вдосконалення внутрішнього контролю у діяльності закладу.

     

    Набуття комп’ютерної грамотності педпрацівниками закладу, як необхідність навчально-виховного процесу

    Використання сучасних технічних засобів навчання у роботі гуртків

    Відкриття кімнати здоров’я для педагогічних працівників закладу з метою пропаганди здорового способу життя